Politikker

Fravær

Hvis jeres barn holder ferie/fri, skal det registreres på Aula.

Sygdom

I tilfælde af sygdom skal I registrere jeres barn sygt på Aula. I har mulighed for at skrive, hvad jeres barn fejler, så personalet kan se det.

Af hensyn til de andre børn, så modtager vi ikke syge børn i børnehuset. Børn kan være sløje/syge uden at have feber, så I må vurdere, om barnet kan deltage i de daglige aktiviteter uden at være påvirket. Vi kontakter jer, hvis vi vurderer, at jeres barn af en eller anden grund ikke har det godt, og I skal hente det. Hvis der er smitsomme sygdomme i institutionen, bliver I orienteret via Aula og evt. med opslag på fordøren.

Medicin

Personalet giver ikke medicin i vuggestuen/børnehaven – medmindre det drejer sig om kroniske sygdomme med recept og kun efter instruktion fra forældre/læge. Det er vigtigt, at medbragt medicin er i original emballage med barnets navn, CPR-nummer og doseringsvejledning. Hvis barnet skal have penicillin, så spørg lægen, om det kan gives 2 gange om dagen, så barnet kan få det hjemme. Medicin, creme eller spray må ikke opbevares i garderoben, men skal afleveres til personalet.

Søvn

En god søvn er yderst vigtigt for det lille barn. Søvnen er både et terapeutisk rum, hvor barnet bearbejder alle dagens indtryk, men også særdeles vigtigt for immunforsvar, vækst, intellektuel udvikling og det psykiske velbefindende.

I vuggestuen prioriterer vi, at barnet får en god og tryg søvn og tager derfor udgangspunkt i barnets egen søvnrytme. Vi putter, når barnet er træt og lader barnet sove til det vågner af sig selv. Vi skriver ikke barnets sovetidspunkter ned, da det ikke har betydning for barnets trivsel i vuggestuen. Det kan dog gøres undtagelsesvist, hvis I har en særlig grund til at vide, hvornår barnet har sovet i løbet af dagen.

I børnehaven bliver de børn, der har brug for en middagslur, puttet efter frokost og taget op igen inden eftermiddagsmad.

Fødselsdag

Vi vil meget gerne fejre barnets fødselsdag i vuggestuen og børnehaven, og I er velkomne til at deltage som forældre. I bestemmer selv, hvad I vil medbringe af ”spiseligt” hygge – dog ikke slikposer eller slikkepinde blandt de mindste. Hvis I har brug for ideer, så spørg personalet, da de kender alle børn og dermed kan tage hensyn til individuelle behov.

I børnehaven holder vi fødselsdag i samlingsstunden, hvor vi synger for barnet og giver en gave, som de andre børn har lavet. Herefter nyder vi det som I har valgt at medbringe hjemmefra, inden vi spiser madpakker.

Forsikringer

HUSK at daginstitutionen ikke dækker ulykker, der sker i institutionen. Det er derfor vigtigt, at barnet er dækket af en privat ulykkesforsikring.

Legetøj

Barnet må gerne medbringe et stykke legetøj – men husk at skrive navn på. Det er på eget ansvar, da vi ikke er ansvarlige for ødelagt eller bortkommet legetøj. Legetøj med lyd må gerne blive hjemme.

AULA

I Stevning Børnehus bruger vi Aula til informationer, billeder, tjek-ind/ud, indkaldelse til samtaler og meget mere. I skal derfor som forældre logge på Aula og udfylde barnets kartotekskort, når barnet starter i vuggestuen/børnehaven. Det er vigtigt, at begge forældre logger på med NemID, da vi gerne vil have kontaktoplysninger på jer begge. Husk at ajourføre det jævnligt, så oplysningerne vedrørende telefonnummer, mailadresse osv. er korrekte.

Når I kommer om morgenen og henter om eftermiddagen, skal I tjekke jeres barn ind/ud via Komme/Gå funktion i AULA. Dette sker via den store touchskærm, der er placeret ved indgangen . Her skal i notere, hvem der henter og ca. hvornår. Dette kan også gøres på forhånd via AULA´s app hjemmefra, så I kun skal tjekke ind, når I kommer. Sker der ændringer i løbet af dagen, kan dette ændres på AULA´s app. Husk også at hilse på personalet, når I afleverer og henter, så vi ved barnet er kommet/hentet. Permanente afhentningstilladelser til andre end forældre kan noteres i Komme/Gå funktionen.

Maddannelse

Retningslinjer for medicingivning